Što je jezik? Jezik je veza među ljudima. Jezik je stvaralaštvo ljudske superinteligencije pomoću koje izražavamo misli, osjećaje i želje.
Maria Montessori kaže : Jezik je tajna u koju je nemoguće proniknuti. Ljudi se moraju razumijeti, a da bi to činili služe se jezikom , najapstraktnijim sredstvom koje im stoji na raspolaganju.
Od samog rođenja dijete upija govor i jezik iz svoje okoline. Ono je osjetljivo na svaku jezičnu ponudu. M. Montessori govori o duhovnoj gladi, a kad je riječ o jeziku mi možemo reći da je on djetetu duhovna hrana. Prema Mariji Montessori dijete samo stvara jezik što ona objašnjava jednom instinktivnom sklonošću koja je urođena, jer na primjer iz jezične nebule dijete dobiva odgovarajuće poticaje i uputstva kako usvojiti svoj materinji jezik. Dijete raspolaže jezičnim potencijalom kojeg stvara koristeći se jezikom iz svoje okoline. Postoji period u djetetovu životu kada je ono najspremnije za usvajanje jezika. Razdoblje posebne osjetljivosti za jezik je u dobi od 2. do 6. godine. Prema Mariji Montessori jezik nije produkt svjesnih napora nego jezik se rađa u tajanstvenoj dubini nesvjesnog iz kojeg izvire kao trajno dostignuće. Marija Montessori je promatrajući kako dijete savladava jezik osmislila posebne pribore koji će zadovoljiti njegove potrebe. Tako razlikujemo:govor, pisanje i čitanje. Mnoge indirektne mogućnosti se pružaju djetetu za obogaćivanje jezičnog blaga, to se radi u vrtiću prilagođeno njegovoj dobi. To su svakodnevne rutine, kroz razgovor, imenovanje predmeta, recitacije, pjesme,….a zatim kroz ostala područja u Montessori pripremljenoj okolini kao što su: vježbe svakodnevnog života, senzomotorika, matematika i kozmički odgoj. Direktna pomoć govoru i jeziku se pruža djetetu već od samog dolaska u vrtić, što ona naziva područje govora i jezika. Dijete se direktno uvodi u govor kroz univerzalne nomenklature koje obuhvaćaju sve u odnosu na čovjeka, biljke i životinje. Pisanje je također vještina koja predhodi čitanju, jer kod pisanja prevladava psihomotorički mehanizam. To je pisanje pomoću slova od brusnog papira, pokretne abecede i slično. Čitanje je intelektualni rad. M. Montessori također naglašava: Čitanje je tumačenje jedne ideje na osnovu grafičkih znakova, a u svrhu stjecanja vještine čitanja primjenjuju se razni mali predmeti, kao na primjer knjižica nomenklatura, slika – riječ, slika – rečenica, te razne vrste riječi.